Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Kiedy warto rozważyć zastosowanie przepływowych podgrzewaczy elektrycznych?

Odpowiedź eksperta: Podgrzewacze przepływowe dobiera się odpowiednio do ilości i rodzaju punktów odbioru wody. Dzięki niewielkim rozmiarom, mogą być montowane w pobliżu punktu poboru, a ich szeroka gama umożliwia optymalny wybór w zależności od potrzeb i oczekiwań użytkownika.

Kiedy warto rozważyć zastosowanie przepływowych podgrzewaczy elektrycznych?
Kospel Płaskie kolektory słoneczne
kospel.pl
Kospel Płaskie kolektory słoneczne
Dane kontaktowe:
94 346 38 08, 94 346 04 32, 801 011 225
Olchowa 1, 75-136 Koszalin

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Odpowiedni dobór oraz właściwe miejsce instalacji zapewniają mniejsze zużycie wody i ograniczenie strat ciepła. Urządzenia jednofazowe (na 230 V) umożliwiają zazwyczaj korzystanie z jednej umywalki lub zlewozmywaka. Chcąc uzyskać większe ilości ciepłej wody w kilku kranach należy zastosować urządzenia zasilane napięciem 400 V. Do kąpieli pod prysznicem wystarcza moc od 12 kW, do napełniania wanny należy zastosować moce od 18 kW w górę.

Podgrzewacze przepływowe zużywają energię tylko w momencie poboru ciepłej wody. Należą do jednych z najbardziej energooszczędnych urządzeń służących do ogrzewania wody - posiadają klasę energetyczną A. Powyższe zalety oraz fakt, że podgrzewacze pozwalają na ciągły pobór ciepłej wody, nieograniczony pojemnością zbiornika daje im zdecydowaną przewagę nad urządzeniami pojemnościowymi.

Urządzenia przepływowe wymagają jednak odpowiedniej instalacji elektrycznej. Jeżeli nie ma możliwości uzyskania odpowiedniego przydziału mocy, pozostaje zastosować ogrzewacze pojemnościowe.

Warto również zauważyć, że przeciętny ogrzewacz pojemnościowy 80 litrów ma straty energii na poziomie 1,5 kWh/24 h. Oznacza to ok. 550 kWh energii, czyli ok. 300 zł strat rocznie, podczas gdy straty wody i energii przy zastosowaniu podgrzewaczy przepływowych ograniczone są do minimum.

Piotr Sosnowski
Specjalista ds. marketingu i rozwoju produktów
KOSPEL S.A.
fot. Kospel