Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Naprawiamy podjazd – dziury na cenzurowanym

Ubytki w betonowym podjeździe mogą pojawiać się z różnych powodów: od uszkodzeń mechanicznych na skutek użytkowania, po działania celowe, np. konieczność poprowadzenia instalacji elektrycznej. Oto, jak samemu wypełnić i uzupełnić powstałe braki tak, by znowu cieszyć się gładką powierzchnią podjazdu.

Naprawiamy podjazd – dziury na cenzurowanym
Grupa Atlas
www.atlas.com.pl
Grupa Atlas
www.atlas.com.pl
Dane kontaktowe:
bezpłatna infolinia: 800 168 083
Kilińskiego 2, 91-421 Łódź

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Naprawiamy podjazd – dziury na cenzurowanym

Zalanie powstałego uszkodzenia zwykłą wylewką betonową często nie daje długotrwałego efektu: przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, takich jak długa i mroźna zima, wylewka może się wykruszyć lub odpaść. Lepszym rozwiązaniem jest użycie szybko twardniejącej zaprawy do betonu, np. Atlas Ten-10. Główną zaletą tego materiału jest jego przyczepność do podłoża, wysoka wytrzymałość na obciążenia oraz odporność na ujemne temperatury i szkodliwe działanie wody.

Prace zaczynamy od oczyszczenia podłoża ze starych zapraw, brudu i kurzu. Kolejnym etapem jest nałożenie na zwilżone wcześniej wodą podłoże, za pomocą pędzla lub szczotki, tzw. warstwy kontaktowej. W tym celu rozrabiamy Atlas Ten-10 z wodą i Emulsją Elastyczną Atlas: na 10 kg zaprawy dodajemy 1,8 l wody i 0,9 l Emulsji Elastycznej. Istotne jest, by - stosując się do zasady "mokre na mokre" - w niedługim czasie przystąpić do nakładania warstwy zaprawy, która wypełni ubytek.

Uszkodzone miejsce uzupełniamy bardzo dokładnie, „na wcisk”. Po godzinie, gdy zaprawa zacznie wiązać, należy ją wygładzić i zatrzeć metalową pacą aż do uzyskania gładkiej i równej powierzchni. Warstwy zaprawy Atlas Ten-10 mogą mieć od 5 do 30 mm. Odpowiednie utwardzenie uzyskamy już po trzech godzinach. Po upływie tego czasu, po podjeździe możemy już chodzić. Pełne użytkowanie i wjazd samochodem są zalecane po upływie 24 godzin.

Szybkotwardniejąca zaprawa, jaką jest Atlas Ten-10, sprawdzi się również przy uszkodzeniach innego rodzaju: defektach krawędzi balkonów i tarasów, powierzchni stopni i spoczników schodowych, a także krawężników. Jej właściwości sprawiają, że może posłużyć także do szybkich napraw żelbetu oraz powierzchni posadzek i jastrychów betonowych.

Przy naprawie podjazdu możemy również użyć zaprawy szybkowiążącej Atlas Monter T-5. Postępowanie jest bardzo podobne – oczyszczenie powierzchni, zwilżenie wodą, by nie nastąpiło zbyt gwałtowne odciąganie wody, i położenie zaprawy. Używając zaprawy Atlas Monter T-5, warto pamiętać, że w związku z szybkim wiązaniem produktu należy jednorazowo przygotować taką ilość zaprawy, którą można wykorzystać w czasie krótszym niż 15 minut.

Jak widać, do naprawy drobnych ubytków w betonowych powierzchniach nie potrzeba wcale podręcznika. Wystarczy odpowiednia wiedza, profesjonalne produkty i kilka pogodnych dni.

Źródło: Atlas