Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Zbudowane kobiety

Życie polskich kobiet nie jest usłane różami. Na co dzień muszą zmagać się z szeregiem stereotypów i ram narzucanych im przez społeczeństwo, a podsycanych silnie przez pseudofeministyczne ruchy, głoszące wyzwolenie kobiet spod jarzma patriarchatu.

Zbudowane kobiety
Xella Polska Ytong - kompleksowy system budowy ciepłych i energooszczędnych domów
Xella Polska Ytong - kompleksowy system budowy ciepłych i energooszczędnych domów
Dane kontaktowe:
801 122 227
Komitetu Obrony Robotników 48, 02-146 Warszawa

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Mózg a różnice płci

Analiza badań socjologicznych przeprowadzanych wśród współczesnych Polek, w tym badań przeprowadzonych na zlecenie marek SILKA i YTONG wskazują, że jedną z największych wartości wyznawanych przez Polki jest przywiązanie do rodziny i stworzenie azylu, którego wyznacznikiem jest własny dom. Jednak te wartości nie wykluczają jednoczesnej bardzo dużej i stale rosnącej aktywności kobiet na rynku pracy. Okazuje się, że macierzyństwo, dom i rodzina nie wykluczają jednoczesnej aktywności zawodowej

Nie ma rzeczy niemożliwych

To co dominuje w postawie polskich kobiet, to zasada, że jeśli nawet czegoś nie wiem, to na pewno za chwilę się tego nauczę. Potwierdzają to badania przeprowadzone na zlecenie marek SILKA i YTONG przez Instytutu Badania Homo Homini i Dom Badawczy Maison dotyczące poziomu świadomości, wiedzy oraz zaangażowania kobiet w budowę domu.

Badane kobiety przyznają, że dom to przede wszystkim możliwość zaplanowania przestrzeni życiowej zgodnie z własnymi wymaganiami i oczekiwaniami. Można domniemywać, że ta tendencja, tak doskonale uchwycona w tych badaniach będzie miała charakter rosnący. To kobiety coraz częściej będą przejmowały odpowiedzialność za budowę domu.

Tradycja i nowoczesność
Badania zrealizowane na zlecenie marek SILKA i YTONG pokazują zmiany jakie dokonały się w ostatnim czasie w naszym kraju.

Od dawna zauważalny jest trend powrotu do tradycji, szczególnie wśród młodszych Polaków, dla których budowa domu, to stworzenie rodzinnego gniazda, w którym może zamieszkać wspólnie kilka pokoleń. Dochodzi do tego prosty rachunek ekonomiczny, według którego budowa domu jest często bardziej opłacalna niż kupno mieszkania.

Szczególnie ważną nowością wynikającą z badań marek SILKA i YTONG jest to, że rolę osób odpowiedzialnych za budowę domu od projektu po wiechę przejęły kobiety. Badane kobiety podkreślały, że nie mają w związku z tym żadnych kompleksów, że chętnie się uczą, że budowa domu, choć czasem trudna, przynosi im dużo satysfakcji, ponieważ dom dla kobiet to nie tylko budynek, ale również nadzieja na lepsze i szczęśliwsze rodzinne życie.

dr Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego

Źródło: Xella Polska

Więcej