Okładka magazynu budujemy dom
Najnowszy numer Logo BudujemyDom.pl
Zobacz
Zobacz oferty produktowe firm
Okna i drzwi balkonowe z PVC

25-lecie działalności Grupy OKNOPLAST

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut 2019-06-06

Grupa OKNOPLAST, firma będąca w europejskiej czołówce producentów okien PVC, 4 czerwca 2018 roku zorganizowała event z okazji 25-lecia działalności. Reprezentanci przedsiębiorstwa w trakcie wydarzenia przedstawili historię OKNOPLAST z perspektywy wyzwań oraz zaprezentowali wyniki finansowe i plany na najbliższe lata. Na konferencji wystąpili m.in. Mikołaj Placek – Prezes Zarządu, Tomasz Radecki – Dyrektor Handlowy w Grupie OKNOPLAST, Magdalena Cedro-Czubaj - Dyrektor Marketingu oraz Mike Żyrek - Dyrektor Badań i Rozwoju. 

25 lat sukcesów i wyzwań

Na przestrzeni 25 lat działalności mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami biznesowymi, które tak naprawdę ukształtowały nas jako firmę. To dzięki nim udało nam się osiągnąć tak duży sukces – tłumaczył Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy OKNOPLASTHistoria OKNOPLAST rozpoczyna się w 1994 r. Kiedy mój ojciec Adam Placek otworzył firmę, od razu założył, że będziemy się trzymać rozwiązań z najwyższej półki. Na pierwszym miejscu postawiliśmy jakość, a nie niską cenę – co na tamte czasy w Polsce było naprawdę rzadką strategią. To była od początku nasza przewaga i tym wyróżnialiśmy się na rynku.

Siedziba Oknoplast
Siedziba Oknoplast

To dzięki ponadstandardowej jakości produktów do 2004 r. OKNOPLAST cieszył się pozycją lidera w Polsce, będąc jedną z największych firm sprzedających okna z PCV i aluminium w naszym kraju. Natomiast wejście Polski do Unii Europejskiej otworzyło przed przedsiębiorstwem nowe szanse rozwoju. – Zdawałem sobie wtedy sprawę z tego, że jeśli chcemy się rozwijać dalej, to musimy wyjść na rynki europejskie. Uznaliśmy, że aby eksportować, musimy inwestować w jakość. I to się absolutnie sprawdziło – tłumaczył Mikołaj Placek. – W pierwszej kolejności weszliśmy na rynek niemiecki, na którym w tym roku świętujemy 15-lecie naszej działalności.

Pierwszy salon firmowy w Niemczech zlokalizowany został w Iggingen koło Stuttgartu. Początki nie były łatwe, ale dzięki ponadstandardowej jakości produktów OKNOPLAST zdobył serca tego narodu. Obecnie firma znajduje się wśród czołowych producentów okien PVC w Niemczech. W kolejnych latach przedsiębiorstwo zdobywało nowe rynki – w 2007 r. włoski, a w 2010 r. francuski.

Udana sukcesja napędza sukces

Kolejnym wyzwaniem, przed którym stanął OKNOPLAST, była zmiana pokoleniowa. W 2008 roku stery w firmie przejął Mikołaj Placek. Proces sukcesji, który trwał w sumie 14 lat, został bardzo skrupulatnie przygotowany i zaplanowany. Sprawnie przeprowadzona sukcesja w biznesie powinna być kolejnym etapem w życiu firmy i tak było w przypadku OKNOPLAST. Prawidłowe i świadome wdrożenie rozwiązań sukcesyjnych pozwoliło na przygotowanie firmy na różnego rodzaju zdarzenia, np. ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny, oraz na warianty dalszego rozwoju, w tym ekspansję.

Dla mnie rozwój firmy był od początku głównym celem, który także napędzał moje działania. Innowacyjność jest jednym z kluczowych elementów rozwoju naszej firmy, ponieważ produkty oferowane przez nas są z segmentu premium. Jesteśmy przedsiębiorstwem, które kształtuje trendy, a bez innowacyjności nie byłoby to możliwe – tłumaczy Mikołaj Placek, Prezes Grupy OKNOPLAST – Przez 25 lat wprowadziliśmy na rynek ponad 50 innowacyjnych rozwiązań, które wyznaczają trendy całej branży.

Wyniki finansowe biją rekordy

Dzięki obranej przed 25 laty strategii biznesowej OKNOPLAST świętuje dziś wielki sukces i rocznicę swojej działalności. Firma obecna jest na 13 rynkach, zatrudnia ponad 1850 pracowników i należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. W 2018 r. Grupa OKNOPLAST osiągnęła obrót na poziomie 720 mln zł. 75% całkowitego przychodu stanowi sprzedaż na rynkach zagranicznych. W swojej grupie skupia trzy fabryki i trzy marki operujące w różnych segmentach rynku.

Rok do roku osiągamy założone przez nas cele, co nas motywuje do dalszego działania. Do 2018 roku obsłużyliśmy ponad 1 670 000 klientów w całej Europie, a tendencja wzrostowa utrzymuje się w bieżącym roku – podsumowuje Prezes Mikołaj Placek. – Co więcej, zdecydowaliśmy się na inwestycje w Ochmanowie pod Krakowem. Nowa infrastruktura pozwoli poprawić efektywność procesów produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w efekcie zwiększyć moce produkcyjne. Bez wątpienia będzie to miało wpływ na nasz obrót w przyszłych latach.  

źródło i zdjęcie: Oknoplast

Pozostałe aktualności
Budujemy Dom maj 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Czas na Wnętrze czerwiec 2019

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Twój Dom Twój Styl 2018

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Dom Polski 2019

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Gardeners' World Edycja Polska maj - czerwiec 2019

Gardeners' World Edycja Polska

Najlepsze inspiracje i porady ogrodnicze

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Nowoczesne Instalacje 2019

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny

Dom Energooszczędny Vademecum 2018

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny