Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

TaHoma® – inteligencja sterowania domem

Myśląc o inteligentnym domu, warto poszukać na rynku rozwiązań kompleksowych. Jednym z nich jest centrala sterującą TaHoma® firmy Somfy. Dzięki kompatybilności z urządzeniami największych producentów branży mieszkaniowej, TaHoma® potrafi zarządzać wieloma zadaniami jednocześnie.

TaHoma® – inteligencja sterowania domem
Somfy Somfy jest światowym liderem branży automatyki i napędów do bram, rolet, żaluzji, markiz oraz rozwiązań do domów
www.somfy.pl
Somfy Somfy jest światowym liderem branży automatyki i napędów do bram, rolet, żaluzji, markiz oraz rozwiązań do domów
Dane kontaktowe:
22 509 53 00
Marywilska 34, 03-228 Warszawa
Zobacz firmę w innym dziale: Ogrodzenia i bramy ogrodzeniowe

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Tahoma radzi sobie z większością zadań w inteligentnym domu. Może regulować temperaturę, kontrolować światło, zarządzać energią czy symulować obecność mieszkańców. Wyposażona w funkcje scenariuszy umożliwia tworzenie zaawansowanych zależności między elementami. Z kolei precyzyjne komunikaty zwrotne, podawane w czasie rzeczywistym, gwarantują stu procentową pewność wykonania zadania przez urządzenia. Dzięki tej inteligencji sterowania to system dba o zabezpieczenie domu i płynne zarządzanie nim, zgodne z indywidualnymi potrzebami mieszkańców.

TaHoma® to bezprzewodowa centrala, która ożywia elementy domu i zarządza nimi, wpływając tym samym na oszczędność czasu, energii oraz zwiększenie komfortu użytkowników i bezpieczeństwa. Radzi sobie z większością zadań w inteligentnym domu. Może regulować temperaturę, kontrolować światło, zarządzać energią czy symulować obecność mieszkańców. To tylko niektóre przykłady jej wykorzystania.

- TaHoma® synchronizuje działanie wszystkich urządzeń wpiętych do systemu, zapewniając ich integrację i realizowanie zadań zgodnie z zaplanowanym scenariuszem. Przykładowo system, wykrywając dłuższą nieobecność domowników, może przełączyć ustawienie temperatury z trybu komfortowego na oszczędność energii, zgasić światło i przewietrzyć mieszkanie na nasz powrót – podkreśla Cezary Krupa, Product Marketing Manager firmy Somfy.

Kompleksowe zarządzanie jest możliwe dzięki technologii io-homecontrol®, w której komunikują się zarówno produkty firmy Somfy, jak i setki innych urządzeń produkowanych w tym standardzie przez największych producentów sprzętu domowego. Kompleksowe zarządzanie jest możliwe dzięki technologii io-homecontrol®, w której komunikują się zarówno produkty firmy Somfy, jak i setki innych urządzeń produkowanych w tym standardzie przez największych producentów sprzętu domowego. Co ważne, zakres oferowanych usług niezmiennie się rozszerza o coraz to nowsze rozwiązania, wraz z rozwojem oferty producentów.

Obecnie coraz częściej sterowanie, nadzorowanie i inicjowanie zdarzeń w inteligentnych domach przejmują smartfony i tablety wyposażone w aplikacje. Dzięki temu dostęp do całego systemu automatyzacji jest możliwy z każdego miejsca na świecie. Użytkownik ma przypisany swój indywidualny login i hasło, a komunikacja zachodzi przy podobnym poziomie zabezpieczeń jak dla transakcji bankowych. Gwarantuje to 128 bitowy klucz szyfrujący. Ponadto, ustawienia są zapisywane na serwerze co sprawia, że w przypadku awarii sieci, nadal pozostają one niezmienione po zresetowaniu Internetu.

To co niewątpliwie wyróżnia system TaHoma® na rynku polskim to funkcja precyzyjnych komunikatów zwrotnych, podawanych w czasie rzeczywistym, bez żadnych opóźnień. System za każdym razem informuje nie tylko o wykonaniu lub niewykonaniu polecenia, ale także o przyczynie niepowodzenia wywołanej akcji. Komunikaty mogą być różnorodne. Ponadto, niezależnie od informacji zwrotnej, w każdej chwili można poznać aktualny stan urządzenia.

- Użytkownik wychodząc z domu nie musi upewniać się czy wszystkie okna, rolety i brama zostały zamknięte, ponieważ dostanie dokładną informację o wykonaniu polecenia na smartfon. Precyzyjny komunikat zwrotny jest tym bardziej istotny kiedy sterujemy domem na odległość, chcąc na przykład symulować obecność mieszkańców. Ponadto, podczas naszej nieobecności, w razie włamania czy uruchomienia na przykład alarmu pożarowego, system połączony z kamerą od razu nas o tym powiadomi, a na smartfona otrzymamy zdjęcie – dodaje Cezary Krupa.

Każdy użytkownik, nawet niezorientowany technicznie, może sam ustawić działanie różnych urządzeń względem dowolnej godziny, warunków pogodowych, ilości światła słonecznego, temperatury. Większość typowych zegarów czy nadajników ma funkcje ustawień z podziałem na pory dnia: rano, w południe, po południu i wieczorem.

Dzięki TaHoma® możliwe jest zaplanowanie w ciągu dnia, do kilkudziesięciu, kompleksowych scenariuszy, według różnorodnych pomysłów mieszkańców Dzięki TaHoma® możliwe jest zaplanowanie w ciągu dnia, do kilkudziesięciu, kompleksowych scenariuszy, według różnorodnych pomysłów mieszkańców.  Urządzenie zapewnia konfigurację dowolnych automatycznych rozkazów wykonywanych w ciągu dnia o określonej porze, z dokładnością co do minuty, lub też jako reakcja na zadziałanie zamontowanych czujników (np. pogodowych, alarmowych, obecności, styku). Jest to niewątpliwie duża zaleta, pozwalająca na elastyczne dostosowanie do swojego stylu życia.

Warto podkreślić, że system TaHoma® można rozbudowywać o nowe funkcje, bez dodatkowych nakładów na okablowanie urządzeń. Technologia pozwala adaptować elementy we własnym indywidualnym tempie, dzieląc inwestycję na etapy. Na przykład chcąc polepszyć w zimie efektywność energetyczną budynku, można zautomatyzować i wpiąć do systemu w pierwszej kolejności rolety czy też termostaty. Z kolei na wiosnę można zainstalować zawór do sterowania podlewaniem ogródka, z czujnikiem temperatury i deszczu.

- TaHoma® gwarantuje łatwy i bezterminowy dostęp do inteligentnej automatyki. Kupując ją raz, użytkownik otrzymuje gwarancję ciągłej i automatycznej aktualizacji urządzenia o nowe funkcje, które wprowadzane są średnio co pół roku. Zyskuje dzięki temu dostęp do najnowszych osiągnięć, pozwalających mu na jeszcze dokładniejszą kontrolę swojej nieruchomości – podsumowuje  Radosław Borkowski, Dyrektor Handlowy w firmie Somfy.

źródło i zdjęcia: SOMFY