Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Rekordowe wyniki na 20-lecie Somfy

Somfy w Polsce ma za sobą znakomity rok. Firma wyraźnie poprawiła swoje wyniki sprzedaży, zwiększyła zatrudnienie i zaprezentowała innowacyjne produkty z segmentu smart home.

Rekordowe wyniki na 20-lecie Somfy
Somfy Napędy i sterowania do bram wjazdowych
www.somfy.pl
Somfy Napędy i sterowania do bram wjazdowych
Dane kontaktowe:
22 509 53 00
Marywilska 34 j, 03-228 Warszawa
Zobacz firmę w innym dziale: Automatyka, sterowanie, inteligencja

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Polacy coraz chętniej korzystają z automatyki w swoich domach. Częściej sięgają po systemy typu smart i doceniają mobilne sterowanie roletami, bramami i oświetleniem.

W opinii Borkowskiego w ubiegłym roku na popularności zyskały także rozwiązania typu smart, o które stopniowo poszerza się oferta producenta – "W ciągu minionych 12 miesięcy Somfy wyraźnie zwiększyła swoją sprzedaż w Polsce, poprawiając wynik w relacji rok do roku o 30 proc. Dużym powodzeniem cieszyły się napędy bramowe, napędy J4WT do żaluzji fasadowych, silniki Round Head do systemów ZIP oraz produkty wyposażone w technologię IO homecontrol. Przełomem był także wzrost rozpoznawalności marki i naszej oferty, który zaobserwowaliśmy w bezpośrednich relacjach z klientami. To w znacznej mierze zasługa ubiegłorocznej kampanii telewizyjnej". – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy w Polsce.

Najlepiej sprzedającymi się produktami z gamy napędów rurowych hitami sprzedażowymi były produkty Ilmo, Oximo io i T5 auto.

– "W przypadku rolet zewnętrznych zauważyliśmy większe zainteresowanie napędami wyposażonymi w detekcję przeszkód i czujniki oblodzenia. Dziś, aż 8 na 10 silników wyposażona jest w takie systemy". – tłumaczy Radosław Borkowski.

W opinii Borkowskiego w ubiegłym roku na popularności zyskały także rozwiązania typu smart, o które stopniowo poszerza się oferta producenta. To właśnie w tym segmencie w ubiegłym roku firma Somfy przygotowała największe premiery, dzięki którym jeszcze mocniej zaznaczyła swoją obecność w branży domów inteligentnych.

– "Wiosną ubiegłego roku wprowadziliśmy na rynek system sterowania Connexoon – urządzenie dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z inteligentnym domem. Natomiast jesienią do polskich klientów trafiła udoskonalona wersja naszego flagowego systemu sterowania domem inteligentnym – TaHoma Premium – która dodatkowo została wyposażona w system alarmowy. Co istotne, nasze nowe produkty nie wymagają kosztownych instalacji elektrycznych. Zarządzanie nimi, dzięki wykorzystaniu technologii radiowej, odbywa się za pomocą pilota, smartfona, czy laptopa" - mówi Radosław Borkowski.

Polacy coraz chętniej korzystają z automatyki w swoich domach Connexoon i TaHoma Premium są nie tylko proste w obsłudze, ale także nie kosztują dużo. Podstawowy system Connexoon, który umożliwia łatwe i szybkie sterowanie oknami, bramą garażową czy elementami wyposażenia naszego tarasu, kupimy już za 1000 zł. Nieco ponad 2000 zł kosztuje TaHoma Premium – system, który daje użytkownikowi pełną dowolność w programowaniu funkcji domowych urządzeń, dopasowuje się do jego trybu życia, częstotliwości przebywania w domu, a dodatkowo każdego dnia wyręcza m.in. w takich czynnościach, jak: regulowanie poziomu temperatury w domu, obsługa bramy garażowej, okien oraz osłon okiennych, obsługa oświetlenia terenu wokół budynku.

Miniony rok był ważny dla Somfy także ze względu na inwestycje, które firma przeprowadziła w fabryce w Niepołomicach. Warto tutaj wymienić chociażby uruchomienie centrum serwisowo-diagnostycznego oraz rozbudowę istniejącego już centrum badań i rozwoju, a także fabryki o kolejne 5 000 m2. Nowe inwestycje i większa sprzedaż, przełożyły się także na nowe miejsca pracy. W relacji rok do roku zatrudnienie w polskim oddziale Somfy wzrosło o 12 proc.

W 2016 roku firma zaangażowała się także w projekty innowacyjne, czego przykładem jest warszawski Kampus+. Jego ideą jest stworzenie największej w Europie dzielnicy innowacji. Projekt zakłada testowanie i ciągłe unowocześnianie innowacyjnych rozwiązań w rzeczywistym otoczeniu użytkownika, w każdym z obszarów jego życia: na uczelni, w pracy, w domu, w przestrzeni publicznej.

źródło i zdjęcia: Somfy