Promocje

Kuszenie zapachem w promocji DAEWOO ELECTRONICS

29.07.2009

Niekonwencjonalne działania prosprzedażowe promujące lodówki z systemem NO FROST marki DAEWOO zakładają wykorzystanie narzędzi marketingu zapachowego.

Już z początkiem sierpnia 2009 roku ruszy trzymiesięczna promocja pod hasłem „Strefa świeżości”, w ramach której klienci będą mogli otrzymać 5 lat bezpłatnej gwarancji na lodówki marki DAEWOO z systemem NO FROST. 

Warunkiem skorzystania z promocji lodówek marki DAEWOO będzie wypełnienie formularza na stronie internetowej organizatora. Akcja ta będzie rozpowszechniana w punktach sprzedaży poprzez naklejki informacyjne, nalepki zapachowe umieszczone na frontach lodówek oraz poprzez folder promocyjny z aromatyczną wklejką. 

Promocja lodówek DAEWOO będzie pierwszą promocją sprzętu AGD, która wykorzystuje elementy marketingu zapachowego na polskim rynku. Zastosowanie  marketingu zapachowego ma dodatkowo wywoływać pozytywne skojarzenia i emocje nabywców sprzętu AGD tej marki.

Dzięki badaniom nad neuromarktingiem powszechnie wiadomo, że przyjemny aromat potrafi wywoływać konkretne emocje, może tym samym wpływać na ludzkie zachowania i decyzje, w tym również na decyzje zakupowe. Jednak na polskim rynku to narzędzie nadal stosowane jest dość sporadycznie. Tym bardziej wierzymy w to, iż dzięki wykorzystaniu tak niekonwencjonalnego źródła i nośnika informacji jakim jest świeży, przyjemny zapach, promocja ta zyska zainteresowanie klientów.

Dodatkowym wparciem promocji lodówek DAEWOO będzie prowadzony równolegle konkurs konsumencki pod hasłem „Świeży pomysł na design”. Warunkiem udziału w konkursie będzie dokonanie zakupu oraz zaprojektowanie grafiki dekoracyjnej na swoją lodówkę. Konkurs przeprowadzony zostanie za pośrednictwem internetu.  Co miesiąc, organizator konkursu wybierze jeden zwycięski projekt, a jego autor otrzyma zwrot kosztu zakupionej lodówki. Łącznie zostaną przyznane aż trzy takie nagrody.