Porady

Jak wykonać ogrzewanie antyoblodzeniowe istniejącego podjazdu z kostki brukowej?

20.06.2014

Arkadiusz Kaliszczuk Regionalny Kierownik Sprzedaży Elektra radzi: Wykonanie instalacji ogrzewania już istniejącego podjazdu z kostki brukowej musimy wykonać w trzech etapach.

Pierwszy etap to demontaż kostki brukowej na ogrzewanej powierzchni podjazdu. Konieczne jest również zdjęcie pewnej warstwy podsypki piaskowej, jeśli zależy nam na dokładnym wypoziomowaniu podjazdu.

W kolejnym etapie układamy maty grzejne np. ELEKTRA SnowTec® albo na całej powierzchni podjazdu lub tylko pod miejscami na koła. Maty mają moc 300W/m² i szerokość 60 cm, więc bez trudu ogrzeją trakcje jezdną naszego auta.

Równocześnie z ułożeniem mat musimy w garażu wydzielić miejsce, w którym znajdzie się rozdzielnia z regulatorem temperatury i zasilaniem podjazdu. Od garażu prowadzimy zasilanie do mat grzejnych. Również na tym etapie prac należy w polu grzejnym umieścić czujnik temperatury i wilgoci, który będzie aktywował nasz system.

Czujnik temperatury i wilgoci instaluje się w nawierzchni, w miejscu narażonym na najdłuższe utrzymywanie się wilgoci i niskiej temperatury (np. miejsce zacienione lub wyeksponowane na działanie wiatru); umieszczamy go ok. 5mm poniżej nawierzchni, aby umożliwić zatrzymanie wody. Przewód czujnika prowadzimy rurką ochronną do rozdzielni elektrycznej w garażu.

Po ułożeniu mat grzejnych i czujnika temp. maty zasypujemy 2 cm piasku i na tym podłożu układamy kostkę brukową. Miejsce posadowienia czujnika temp. wypełniamy elastyczną zaprawą cementową. Możliwe jest również wykonanie ogrzewania podjazdu przewodami grzejnymi. W tym celu należy wykorzystać przewody o mocy 25–30 W/m² układając je tak, aby moc na 1 m² wynosiła 300 W. Przewody układamy na podłożu za pomocą taśm montażowych lub siatki  stalowej.

źródło i zdjęcie: Elektra

Firma powiązana:

Elektra

Telefon 22 843 32 82
www.elektra.pl
info@elektra.pl

Elektra