Porady

Jak myć rower - radzi Kärcher.

14.04.2014

Myjąc rower  urządzeniem wysokociśnieniowym  należy zwrócić uwagę na unikanie szczególnie wrażliwych elementów, do których może przedostać się woda podawana pod wysokim ciśnieniem. Chodzi głównie o piasty, suport, stery i golenie amortyzatorów, czyli wszystkie elementy łożyskowane lub uszczelniane.
Kierowanie strumienia wody pod wysokim ciśnieniem w odpowiednie miejsca i unikanie tych wrażliwych jest o tyle łatwe, że w urządzeniach Kärcher ma on jeden, zwarty kształt – dlatego można precyzyjnie nim manewrować.

Od czasu kiedy na rynku dostępne są urządzenia służące do mycia wodą pod wysokim ciśnieniem pojawiło się wiele opinii dotyczących mycia (lub nie mycia) rowerów w ten sposób.

Pamiętając o kilku zasadach umyjemy rower bezpiecznie, a wysokie ciśnienie nie będzie zagrożeniem dla jego wyposażenia.

Dlaczego urządzenie wysokociśnieniowe?

Dlatego, że jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób umycia roweru. Wyobraźcie sobie typową sytuację, w której kończycie jazdę rowerem ubłoconym po samą kierownicę. A potem konieczność mycia tego całego brudu szmatką i wodą z wiadra lub węża ogrodowego.
Należy pamiętać, że wysokie ciśnienie wody wypłukuje smar z tych wszystkich miejsc, w których powinien się on znajdować. Dlatego po każdym myciu czeka nas smarowanie poszczególnych komponentów naszego sprzętu – na przykład łańcucha czy przerzutek.
Rower myjemy z większej odległości niż zazwyczaj zalecane 30 cm.

Urządzenie wysokociśnieniowe Kärcher

Jak umyć rower?

1. Ustaw rower w stojaku, na nóżce lub po prostu oprzyj go o ścianę.
2. Mycie rozpocznij od ramy dokładnie zmywając pozostający brud, omijając rejon sterów, suport oraz piastę i kasetę tylnego koła.
3. Pedały myjemy zawsze od góry tak żeby strumień z lancy tworzył z nimi kąt prosty, a woda nie dostała się do ich łożysk.
4. Łańcuch myjemy kierując strumień w wózek tylnej przerzutki i kręcąc w tył korbą, a na koniec samą przerzutkę.
5. Przechodzimy do przedniego widelca gdzie zwracamy uwagę, aby nie kierować strumienia wody na piastę przedniego koła, a w rowerach wyposażonych w amortyzator na uszczelnienia amortyzatora.
6. W kolejnym kroku z obydwu stron myjemy koła czyli najpierw obręcze, a potem opony.
7. Wszystkie wrażliwe, zabrudzone elementy czyli tylną kasetę, piasty, suport oraz stery spłukujemy samym pistoletem lub lancą - zmniejszając ciśnienie do minimalnego (w urządzeniach wyposażonych w lancę Vario Power z regulacją ciśnienia).
8. Na koniec wszystko suszymy i dokładnie smarujemy.

źródło i zdjęcie: Kärcher

Firma powiązana:

Kärcher Sp. z o.o.

Telefon 801 811 234, 12 63 97 105
www.karcher.pl
biuro@pl.kaercher.com

Kärcher Sp. z o.o.