Nowości

Nowe oblicze tynków MALFARB PROFESSIONAL

01.07.2011

U progu lata w specjalistycznych sklepach najwyraźniej obrodziło tynkami firmy MALFARB. Estetyczne, z wyraźnie zdefiniowanymi kolorami i przyciągające wzrok opakowania zawierają produkowane do tej pory, znane i chętnie kupowane wyprawy elewacyjne tego producenta.

Przygotowywana zmiana szaty graficznej tynków linii Malfarb PROFESSIONAL poprzedzona została dokładną analizą opinii odbiorców. Postawiono pytanie: co jest szczególnie ważne we wzornictwie opakowań dla dystrybutorów i wykonawców? Uwzględnione zostały wszystkie zebrane uwagi i sugestie. Po konsultacjach z grafikami i kolorystami firma zaproponowała klientom zupełnie nową linię opakowań produktów adresowanych do profesjonalnych odbiorców.

Nowe oblicze tynków MALFARB PROFESSIONAL

Głównym wyróżnikiem stał się w tym przypadku kolor na opakowaniu. I tak tynki akrylowe oznaczane są kolorem pomarańczowym, silikonowe – niebieskim, a silikatowe – zielonym. Masa podkładowa to kolor szary, a szczególnie ceniony przez klientów tynk silikonowo – silikatowy wyróżniono kolorem czerwonym. Samo przyporządkowanie kolorystyczne nie jest oczywiście przypadkowe. Jest uwarunkowane historycznie, gdyż już wcześniej poszczególne rodzaje tynków oznaczano tymi właśnie barwami, co dla osób które już wcześniej współpracują z Malfarbem będzie niewątpliwym ułatwieniem przy rozpoznaniu wyrobu i zakupach.

Dlaczego zmiany te dotyczą właśnie tej grupy produktów? Ponieważ większość odbiorców wskazała bardzo wysoką, konkurencyjną jakość tych tynków, połączoną z optymalną ceną. A ponieważ typowym nabywcą jest w tym przypadku firma budowlana, mamy zatem do czynienia z odbiorcami - praktykami, którzy stosują te produkty w codziennej pracy.

Dla wszystkich klientów stworzenie wyjątkowo czytelnego i uporządkowanego systemu identyfikacji towaru, oznacza łatwiejszy, wręcz intuicyjny wybór i krótszy czas dokonywania zakupów. A że odbiorca najczęściej zna już oferowany produkt z wcześniejszych doświadczeń lub też poznał dobre opinie o nim od innych wykonawców, skutkuje to w konsekwencji minimalnym ryzykiem reklamacji lub zwrotem z powodu pomyłki przy dostawie.

- Wszyscy cenimy dzisiaj czas – mówi Mariusz Szubert, product manager firmy Malfarb - chcieliśmy zatem stworzyć wyraźnie spójną linię opakowań naszych tynków dla profesjonalistów, zdecydowanie wyróżniających się na tle opakowań innych producentów. Pracując nad szczegółami postanowiliśmy położyć główne akcenty na łatwą identyfikację rodzaju tynku nie tylko nazwą handlową, ale także konkretnym kolorem. Chcieliśmy maksymalnie ułatwić pracę nie tylko wykonawcom, ale także handlowcom i magazynierom.

Dla nowego wykonawcy czy inwestora łatwiejszym stało się teraz odnalezienie na opakowaniu głównego waloru cechującego konkretny tynk, np. „odporny na zabrudzenia” czy też „wzmocniony silikonami”. Obecnie nie ma z tym najmniejszego problemu - ta informacja jest doskonale widoczna. Podobnie zresztą jak istotne piktogramy z czytelną charakterystyką techniczną wyrobu, np. „odporny na warunki atmosferyczne”, „elastyczna powłoka” czy „trwałe kolory”.

Wprowadzone zmiany dotyczą jednak nie tylko kolorystyki. Sama forma grafiki na opakowaniach jest kontynuacją strategii oddzielenia wizualnego farb dekoracyjnych do wnętrz od produktów budowlanych w liniach Malfarb DECO i Malfarb PROFESSIONAL.

W niedługim czasie MALFARB zaproponuje odbiorcom kilka nowych produktów – oczywiście już w nowej szacie graficznej, będącej kontynuacją odnowionej linii dla profesjonalistów.

Źródło: Malfarb

Więcej