Aktualności

Relacja z montażu płyt sprężonych SPK wykonanego przez KONBET POZNAŃ

04.11.2014

KONBET POZNAŃ to sprawdzony producent prefabrykatów z betonu sprężonego, który nie boi się trudnych wyzwań. Zobacz relację z montażu zespołu mieszkaniowego wielorodzinnego wraz z parkingiem podziemnym "Na Skraju Lasu".

Relacja z montażu płyt sprężonych SPK wykonanego przez KONBET POZNAŃRelacja z montażu płyt sprężonych SPK wykonanego przez KONBET POZNAŃ

Budowa zespołu mieszkaniowego wielorodzinnego wraz z parkingiem podziemnym "Na Skraju Lasu" Budynek C przy ul. Błażeja/Jasna Rola w Poznaniu. Zakres robót to:

  •     Wykonanie projektu wykonawczego
  •     Dostawa i montaż sprężonych płyt kanałowych SPK 20 - strop nad garażem podziemnym bud. C
  •     Dostawa zaprawy ekspansywnej i zbrojenia wymianów.

Realizację zlecenia rozpoczęto od wykonania projektu wykonawczego, który zawierał schemat ułożenia płyt na stropie, obliczenia potwierdzające właściwy dobór nośności płyt, rysunki warsztatowe płyt z zaznaczonymi otworami i wycięciami oraz rysunki szczegółów dozbrajania płyt na budowie. Projekt sporządził nasz zespół konstruktorów we współpracy z głównym projektantem konstrukcji budynku.

Produkcja 250 szt. płyt stropowe strunobetonowych SPK SPK20 trwała 5 dni roboczych przy pracy dwuzmianowej. Wszystkie wycięcia i otwory płyt oraz zbrojenia wymianów wykonano w zakładzie produkcyjnym, tak by do minimum ograniczyć czynności wykonywane na budowie.

Przed rozpoczęciem montażu stropu opracowano szczegółowy harmonogram dostaw płyt na budowę i we współpracy z kierownikiem budowy obiektu ustalono kolejność i sposób montażu.  

W związku z tym, że był to strop nad garażem podziemnym, jego montaż należało skoordynować z innymi równolegle prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym robotami ziemnymi, murarskimi, zbrojarskimi, betoniarskimi, posadzkarskimi itp.

Montaż stropu o pow. 1433 m2 trwał łącznie 8 dni roboczych przy 6-cio godzinowym trybie pracy.  Odpowiednią jakość i bezpieczeństwo wykonywanych robót udało się spełnić dzięki wykwalifikowanej brygadzie montażystów składającej się z brygadzisty, czterech hakowych i kierowcy oraz kierownika montażu z uprawnieniami budowlanymi.

Do montażu użyto stacjonarnego żurawia wieżowego, a poza zasięgiem jego pracy, użyto żuraw samochodowy o nośności 80 t.  Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych (opady śniegu, temperatury minusowe) udało się sprostać wymaganiom inwestora co do terminowości i jakości robót.

źródło i zdjęcia: Konbet