Aktualności

Wirtualny doradca Barlinka

07.09.2010

Z  początkiem września br. Barlinek jako pierwszy producent z branży podłóg uruchomił na stronie internetowej (www.barlinek.com.pl) Wirtualnego Doradcę. W tę rolę wcieliła się Małgorzata Podkowa-Domańska, współpracujący z Barlinkiem architekt wnętrz. Wirtualny Doradca nie tylko pomaga dokonać wyboru podłogi, ale również odpowiada na pytania związane z jej montażem oraz pielęgnacją...

W przypadku szczegółowych pytań, wirtualna Małgorzata kieruje użytkowników na livechat ze specjalistą Barlinek. Dzięki nowej formule klienci mogą w łatwy i szybki sposób uzyskać interesujące informacje o podłogach oraz pozostałych produktach spółki, bez konieczności ich wyszukiwania na stronie internetowej  czy telefonicznego kontaktu z przedstawicielem firmy.

Wirtualnego doradcę opracowała i zainstalowała na www.barlinek.com.pl  firma Stanusch Technologies, specjalizująca się w przygotowywaniu innowacyjnego oprogramowania, wykorzystującego sztuczną inteligencję. Na  firmowej witrynie Barlinka, jednego z największych  na świecie producentów podłóg drewnianych.

Wirtualny Konsultant (tzw. chatbot) jest do dyspozycji klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Z chatbotem można rozmawiać o aktualnej ofercie spółki, dotyczącej deski barlineckiej, podłóg litych, a także podłóg sportowych oraz peletu, brykietu drzewnego i oklein. Doradca ten udziela także porad dotyczących układania i konserwacji drewnianych podłóg.

Za Wirtualnym Doradcą kryje się  program komputerowy, wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiający rozmowę z użytkownikiem. Zadaniem takiej wirtualnej postaci jest szybkie udzielenie informacji na temat oferowanych produktów i usług, warunków handlowych czy też innych zagadnień interesujących dla klientów. 

- Zdecydowaliśmy się na uruchomienie Wirtualnego Doradcy, ponieważ Barlinek stale poszukuje nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą naszym klientom na łatwy i szybki sposób komunikacji. Umieszczony na naszej stronie internetowej chatbot potrafi udzielić odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania, powiedziała Dorota Karbowska-Zawadzka, Marketing Manager Barlinek S.A.

Dodatkową cechą,  która wyróżnia wirtualną Małgorzatę jest integracja z Live Chatem. Obecnie Wirtualni Doradcy stanowią nie tylko nowoczesny, ale też dość spektakularny kanał komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami. Baza wiedzy, którą dysponują oparta jest na zestawie pytań najczęściej zadawanych przez klientów. Wirtualna Małgorzata w przypadku braku informacji na zadany problem potrafi skierować klienta na chat z rzeczywistym konsultantem firmy Barlinek. Pracownik firmy ma dostęp do zapisu wcześniejszej rozmowy, dzięki czemu może swobodnie przejąć dyskusję. 

- Dzięki połączeniu Wirtualnego Doradcy z modułem Live Chat uzyskujemy zupełnie nowy wymiar komunikacji. Nasz Wirtualny Konsultant nie znając odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie proponuje uruchomienie chata ze specjalistą, który potrafi w błyskawiczny sposób udzielić odpowiedzi. Dzięki temu pytania, które nie były przewidziane przez tworzących bazę danych,  nie pozostają -  jak to się działo do tej pory - bez odpowiedzi – mówi Maciej Stanusch, prezes Stanusch Technologies
Sp. z o.o.

źródło: Barlinek

Więcej