Aktualności

Gaggenau na targach Eurocucina w Mediolanie kwiecień 2014

08.04.2014

W dziedzinie kulinariów wzrasta znaczenie tradycyjnych sposobów przygotowywania potraw, połączonych z poszukiwaniem nieprzetworzonych, autentycznych produktów spożywczych. Zgodnie z tradycją manufaktury, Gaggenau inscenizuje na targach Eurocucina 2014 połączenie podstawowych pierwiastków kulinarnych, chleba i wody, prezentując jednocześnie urządzenia swojej marki jako narzędzia kulinarne.

Najważniejsze znaczenie mają przy tym serie piekarników do pieczenia chleba 400 i 200 oraz seria urządzeń chłodniczych Vario 400 do przechowywania i klimatyzowania win. Jako uzupełnienie prezentacji produktów pokazane są: niezwykle wydajny system wentylacji blatowej VL 414 oraz zmywarka do naczyń Vario DF 460/461, która dzięki systemowi Push-to-Open dostosowana jest idealnie do bezuchwytowych frontów mebli kuchennych.

Pierwotne techniki produkcji chleba i wina wymagają wyjątkowej staranności przy doborze składników, długoletniego doświadczenia, wytrwałości oraz cierpliwości - szczególnie w trakcie procesu dojrzewania. Wysokogatunkowe, oryginalne składniki zapewniają ekskluzywne i inspirujące doznania kulinarne.

Inscenizacja wszystkich tych aspektów umożliwia bezpośrednie poznanie ich podobieństwa do procesu produkcji urządzeń Gaggenau, jednocześnie przedstawiając nasze piekarniki i winiarki jako protagonistów tak komentuje aktualną koncepcję Sven Schnee, członek dyrekcji do spraw marki Gaggenau.

Świadomy kontrast.

Z architektonicznego punktu widzenia temat zrealizowany został w oparciu o charakterystyczny dla kultury niemieckiej, klasyczny czworokątny dziedziniec. Jego główną cechą są cztery rozmieszczone dookoła wewnętrznego podwórza elementy budynków. Charakterystyczna drewniana konstrukcja dachu przedstawia sobą kolejny symbol niemieckiej sztuki ciesielskiej.

To historyczne odniesienia sprawia, że stoisko targowe stanowi wyraźny kontrast z otaczającym je światem kuchni. Dzięki zmysłowi tradycji i wysokiego stylu życia Gaggenau podkreśla swoją prezentacją motto "The difference is Gaggenau.".

Kulinarni ambasadorowie.

Dzięki renomowanym specjalistom przy każdej z trzech stacji stoiska targowego Gaggenau tradycja sztuki kulinarnej nabiera form bezpośredniego doznania. Są to:

  • Elisabetta Foradori, ciesząca się międzynarodową renomą w dziedzinie upraw średniowiecznych odmian Teroldego, właścicielka winnic z położonej w prowincji Trentino miejscowości Mezzolombardo,
  • Ingo Rasche, niemiecki mistrz piekarski, autor i prekursor idei Slow Baking, a także
  • Cesare Casella, mistrz i synonim autentycznej włoskiej kuchni.

Urządzenia Gaggenau jako protagoniści procesu produkcji żywności.

Obie zaprezentowane po raz pierwszy w styczniu 2013 serie piekarników 400 i 200 o zróżnicowanej estetyce, a także charakteryzująca się bogatą koncepcją oświetleniową w wariancie LED seria urządzeń chłodniczych Vario 400, obrazują kompetencje marki Gaggenau w dziedzinie pieczenia oraz chłodzenia, mrożenia i przechowywania wina. Prezentacja obejmuje też wydajny system wentylacji blatowej VL 414 oraz zmywarkę do naczyń Vario DF 460/461. Dzięki funkcji Push-to-Open urządzenie potrafi się idealnie wtapiać we fronty mebli - zgodnie ze oszczędnym językiem form nowoczesnej kuchni.

Trylogia "Tradycja manufaktury".

Aktualna tematyka zamyka trylogię, która została zapoczątkowana w roku 2010 koncepcją ambientu fabrycznego pod mottem "spojrzenie za kulisy". Punkt ciężkości spoczywał tu na procesie produkcji urządzeń Gaggenau na przykładzie piekarnika. Koncepcja z roku 2012 poświęcona była surowcom - stali, jako podstawie, pokazanej na przykładzie serii urządzeń kuchennych Vario 400, oraz oryginalnym i wysokogatunkowym artykułom spożywczym, przygotowywanym na urządzeniach marki Gaggenau jako symbole ekskluzywnej kultury kulinarnej. Ekspozycja 2014 obrazuje proces wytwarzania chleba i wina, składając hołd tradycyjnemu rzemiosłu kulinarnemu i wysokiej kulturze życia na najwyższym poziomie.

Design stoiska targowego firmy Gaggenau tworzony jest podobnie jak wszystkie salony Gaggenau Showroom - Flagship Showroom, koncepcje mobilne i Online Showroom - od ponad sześciu lat we współpracy z monachijską pracownią architektoniczną eins:33 pod kierownictwem właściciela, Hendrika Müllera.

źródło i zdjęcie: Gaggenau