Aktualności

Gala akcji Rak. To się leczy!

07.04.2014

W ubiegły czwartek 3 kwietnia, podczas uroczystej Gali w warszawskim Teatrze Capitol ogłoszeni zostali zwycięzcy plebiscytu kampanii "Rak. To się leczy!".

Celem przedsięwzięcia było uhonorowanie osób i instytucji zaangażowanych w walkę z nowotworami oraz wyróżnienie kampanii i dziennikarzy wspierających edukację onkologiczną. Nagrodę w kategorii "Człowiek niosący nadzieję" wręczyła Adriana Krawiec z firmy Oknoplast.
Druga edycja kampanii "Rak. To się leczy!" ruszyła 4 lutego w Światowy Dzień Walki z Rakiem. Jednym z najważniejszych założeń akcji jest edukowanie i zachęcanie do badań profilaktycznych. W plebiscycie przyznane zostały nagrody w kategoriach:

"Człowiek najbardziej zaangażowany w walkę z rakiem w roku 2013" dla Dr n. med. Aleksandry Ciałkowskiej-Rysz. Laureatka jest prezesem Stowarzyszenia Hospicjum Łódzkie, wykładowcą Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i Krajowym konsultantem w dziedzinie medycyny paliatywnej

"Oddział onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom w roku 2013" - Klinika Nowotworów Tkanek Miękkich, kości i Czerniaka w Centrum Onkologii Instytut im. M. Skłodowskiej-Curie w Warszawie

"Człowiek niosący nadzieję", którym została Joanna Zielewska z Łodzi. Zwyciężczyni tej kategorii walczy z rakiem piersi od 2012 roku. Pani Joanna jest pielęgniarką i aktywnie działa na rzecz edukacji w zakresie profilaktyki nowotworowej wraz z Fundacją Kocham Życie. Jej blog i felietony w Dzienniku Łódzkim dają chorym nadzieję i są dowodem na to, że nie można się poddawać

Laureatów w głosowaniu wyłonili Internauci. Dodatkowo zostały przyznane także 2 nagrody Kapituły:

"Akcja lub kampania na Rzecz walki z rakiem w roku 2013" - Dotknij Piersi studentów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego

"Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukację onkologiczną w roku 2013" - Krzysztof Michalski z Programu I Polskiego Radia

Spotkanie uświetnili młodzi artyści znani z programu The Voice of Poland oraz Margaret.

Walka z chorobą to przede wszystkim dobre rozpoznanie przeciwnika, tak jak w sporcie. Badania profilaktyczne są bardzo istotne, pozwalają wcześniej wykryć nowotwór, dzięki czemu mamy realną szansę podjąć skuteczne leczenie. - mówi Hubert Rudzki, Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej PL OKNOPLAST. Eksperci podkreślają, że zdrowy tryb życia pomaga uchronić przed rozwojem raka, a sport jest jednym z elementów, które powinniśmy wprowadzić do naszych codziennych zadań.

Firma będąca czołowym producentem stolarki w Europie aktywnie wspiera działalność sportową, nie tylko poprzez sponsoring światowych piłkarskich drużyn: Interu Mediolan, Borussi Dortmund i Olympique Lyon, ale także pomaga odkrywać sportowe pasje wśród najmłodszych, dzięki współpracy z Akademią Sportu Progres, której patronem jest Jerzy Dudek - wybitny bramkarz, wielokrotny reprezentant Polski w piłce nożnej.

Plebiscyt jest jednym z wielu narzędzi, poprzez które przybliżyć Polakom dobre praktyki z zakresu profilaktyki nowotworowej, konkretne przykłady oraz sylwetki osób, które pokonały chorobę. Akcja uczy jak rozmawiać o chorobie i gdzie szukać pomocy. Kampania ma także zmieniać stereotypy związane z rakiem.

Kolejnym etapem kampanii "Rak. To się leczy!" jest seria "weekendów  onkologicznych", które odbywają się w wielu miastach Polski. Podczas dwóch dni uczestnicy będą mogli poddać się badaniom, odbyć konsultacje z zakresu: onkologi, dermatologii i dietetyki, a także wziąć udział w konkursach i wykładach dotyczących zdrowego trybu życia oraz bezpłatnie otrzymać poradnik akcji "Wiedzieć znaczy działać".

Ważnym etapem kampanii będzie bieg "Przegonić raka", w którym każdy może wziąć udział.  "Przegonienie raka" ma także wymiar symboliczny - wysiłek fizyczny jest jedną z form profilaktyki pierwotnej w onkologii, styl życia - obok uwarunkowań genetycznych - jest jednym z głównych czynników mających wpływ na powstawanie nowotworów, jest więc tym na co mamy największy wpływ. Dlatego warto wykorzystać szansę i walczyć o swoje zdrowie każdego dnia. Kampania "Rak. To się leczy." z humorem, zabawnymi aplikacjami i przewodnikiem jest doskonałym wprowadzeniem do zmiany stylu życia.

źródło i zdjęcia: OKNOPLAST

Firma powiązana:

OKNOPLAST Sp. z o.o.

Telefon 12 279 71 71
www.oknoplast.com.pl

OKNOPLAST Sp. z o.o.