Aktualności

Stegu - dwadzieścia lat sukcesów na rynku kamienia dekoracyjnego

31.07.2013

Stegu to marka z dwudziestoletnią tradycją, która potrafi konkurować ze światowymi potentatami i podbija swoimi produktami zagraniczne rynki. Historia firmy pokazuje, że można odnieść sukces na konkurencyjnym, międzynarodowym rynku nie tracąc lokalnej tożsamości.

Rynek elementów dekoracyjnych o strukturze materiałów naturalnych liczy sobie już ok. 100 lat. Wszystko zaczęło się w Stanach Zjednoczonych, gdzie okładziny imitujące cegłę i kamień były wykorzystywane do dekorowania budynków szkieletowych. W Polsce te rozwiązania stały się popularne na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku i z czasem okazały się międzynarodową specjalnością rodzimych firm, które powoli urastają do rangi międzynarodowych graczy. Pozycja polskich marek jest tak silna, że podzieliły między siebie krajowy rynek, nie wpuszczając nawet światowych potentatów, jak chociażby francuskiego Modulo. Lider branży - firma Stegu, jest obecna nie tylko w Polsce, ale nieustannie  rozszerza  swoją sieć dystrybucji zagranicznej. Firma powstała 20 lat temu w Jełowej (woj. opolskie). Założycielami jest rodzina Skucików, która nadal zarządza przedsiębiorstwem. Działalność rozpoczęto od produkcji płytek cegłopodobnych. W 1998 roku, a więc po pięciu latach działalności, zdecydowano się na rozszerzenie asortymentu o płytki kamieniopodobne, co okazało się krokiem  milowym w historii rozwoju firmy. Dzisiaj budynki i wnętrza z produktami Stegu można spotkać w całej Europie. Po ofertę Stegu chętnie sięgają klienci m.in. z Niemiec, Ukrainy, Francji, Litwy, Włoch, Węgier, Słowacji, czy Austrii.

Jakość źródłem sukcesu

Źródłem naszego sukcesu jest przede wszystkim produkt - bardzo dbamy o jego jakość. Nasze technologie produkcji są na tyle dopracowane, że przewyższamy nawet zachodnich konkurentów - mówi Maciej Skucik - Wiceprezes Zarządu Stegu.

Stegu oferuje kilkadziesiąt wzorów kamieni dekoracyjnych do stosowania na zewnątrz i wewnątrz budynków. Oprócz okładzin cegło- i kamieniopodobnych z betonu lub gipsu są to również panele drewniane z serii Wood Collection, elementy ogrodowe i kamień naturalny. Inspiracje do ich tworzenia czerpane są natury, z odległych  zakątków świata, które odzwierciedlają różnorodność oferty Stegu – np. kamień dekoracyjny Nepal czy płytki Mexicana. Każdego roku firma Stegu wprowadza na rynek kilka nowych propozycji. O jakości produktu decydują przede wszystkim jego walory estetyczne. Każda płytka  Stegu składa się z wielu, wymieszanych ze sobą, ceglanych lub kamiennych detali. Dzięki temu na powierzchni okładziny powstaje naturalny efekt różnorodności. Klienci cenią też w produktach Stegu łatwość fugowania i kładzenia paneli na warstwie izolacyjnej fasady budynku. Płytki elewacyjne Stegu są mrozo- i wodoodporne, nie mają odbarwień oraz nie odkształcają się pod wpływem temperatury.

Rozwój marki Character

Obecnie jednym z naszych priorytetów jest rozwój marki premium, o nazwie Character - mówi Maciej Skucik - Wiceprezes Zarządu Stegu. Character to specjalistyczna linia skierowana do klientów instytucjonalnych oraz projektantów.

Źródło: Stegu

Więcej