Aktualności

Akademia Inspiracji Baltic Wood

31.05.2012

Ponad 200 gości wzięło udział w zorganizowanej przez firmę Baltic Wood konferencji Świat Przyszłości – Akademia Inspiracji, która odbyła się 24 maja 2012 r. w Showroomie Grupy Nowy Styl w Warszawie. Aktualne i przyszłe trendy odkrywały przed zgromadzonymi Zuzanna Skalska i Dorota Wróblewska. Wydarzenie ściśle łączyło się z premierą nowej kolekcji luksusowych podłóg drewnianych 2012-2013.

W klimat nadchodzących wydarzeń zgromadzeni goście zostali wprowadzeni już od samego wejścia. Na ten jeden dzień korytarze Showroomu zmieniły się bowiem w garderobę przygotowujących się do pokazu modelek, a jego sale w prawdziwy wybieg, na którym najważniejsze bohaterki dnia, luksusowe podłogi drewniane Baltic Wood, prezentowały swoje wdzięki. A wszystko to w blasku kolorowych jupiterów i nastrojowej muzyki...

Akademia Inspiracji Baltic Wood. Pierwszy wykład zaprosił gości do świata mody. Dorota Wróblewska, producentka pokazów i promotorka mody, kultury i sztuki, właścicielka Domu Mody Forget-me-Not, wykładowca kodu ubioru, business look oraz autoprezentacji dokonała przeglądu aktualnych i przyszłych trendów modowych oraz analizy ich wpływu na architekturę wnętrz. Publiczność poznała tajniki sztuki kreacji ubiorem nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Wróblewska, wychodząc poza słowo i obraz, wyławiała z tłumu osoby, których ubiór stanowił świetne potwierdzenie stawianych przez prelegentkę tez.

I tak panowie mieli okazję dowiedzieć się, jak ważny jest wybór odpowiednio skrojonego garnituru czy koszuli, a panie – że już niedługo na wybiegach i ulicach królować będą kolory ziemi, a najodważniejsze z Pań będą mogły bez ograniczeń komponować wspaniałe, wzorzyste kreacje zestawiane z mocnymi barwami. Wróblewska udowadniała też, że trendy w modzie łączą się z trendami w architekturze wnętrz. Porównując buty do podłogi, gdyż zarówno jedne, jak i drugie stanowią podstawę do dalszych wyborów, podkreślała wagę decyzji w sprawie tego typu bazy. Projektantka uczulała, aby przy zakupie tak istotnych rzeczy nie oszczędzać kosztem (zwykle) jakości materiału. 

Podsumowując swój wykład trendsetterka podkreślała, że „tak naprawdę w doborze stroju, dodatków czy podłogi liczy się oryginalność i prawdziwość, a nie – ślepe podążanie za obowiązującymi trendami. Wybierane przez nas projekty mają współgrać z naszym charakterem, naturalnie go dopełniając” – akcentowała. I tak, jeśli nie lubimy eksperymentów, zdecydujmy się na klasykę, bo to ona będzie najbardziej do nas pasować. Jeśli chcemy się wyróżniać – eksperymentujmy – także w kontekście podłóg – wybierając stroje charakterystyczne, unikatowe, a podłogi uszlachetnione kilkoma bejcami, poddane procesowi opalania czy szczotkowania lub wykończone barwnymi olejami.

Najważniejszym punktem czwartkowego spotkania było oficjalne otwarcie najnowszej kolekcji luksusowych podłóg drewnianych Baltic Wood 2012-2013. Elżbieta Szydłowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu podkreślała, że „podłogi stanowią jeden z kluczowych elementów wyglądu, funkcjonalności i przyjazności wnętrza. Dlatego one także powinny podążać za trendami i czerpać z najnowszych rozwiązań. Stąd też najnowsza kolekcja Baltic Wood to 15 wzorów wykończenia podłóg – zgodnie z trendem Eco pokrytych przede wszystkim naturalnymi, ekologicznymi olejami, ze strukturą drewna podkreśloną procesem szczotkowania i podbarwiania pigmentami.

To także nowatorska na rynku propozycja – gama 4 rozmiarów podłóg we wzorze pełnej deski – oprócz uznanej deski w rozmiarze Premium, wersja smuklejsza oraz wersje o krótszej długości do mniejszych pomieszczeń”. Każdy z gości otrzymał specjalny komplet materiałów poświęconych najnowszej kolekcji, w tym: katalog wizerunkowy TRENDBOOK, obszerny wzornik EXPERTBOOK oraz opisując listwy i środki pielęgnacyjne ACCESSORIES BOOK, a także CENNIK.

Drugą prelegentką Akademii Inspiracji była fenomenalna Zuzanna Skalska – międzynarodowy ekspert w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, trendwatcher w VanBerlo (największe holenderskie studio projektowe), która od ponad 14 lat zajmuje się monitorowaniem trendów dla światowych marek.
Skalska, rozpoczynając wykład słowami: „świat tak naprawdę jest inny niż Państwo myślą, wszystko zależy od sposobu patrzenia na niego, od perspektywy – zapraszam do odkrywania tego, jak ten świat się będzie zmieniał i dokąd zmierza”, zasiała ziarno niepewności wśród zgromadzonych, które do końca dwugodzinnej prezentacji zdołało wyrosnąć na całkiem pokaźne drzewo.

Publiczność z ogromnym zainteresowaniem wysłuchiwała trendwatcherki, która udowadniała, że „nie ma jednego źródła trendów, z którego można czerpać inspiracje. Trzeba obserwować i wyciągać wnioski”. Co więcej, „tak naprawdę nie kreujemy kompletnie niczego nowego. Wszystko co jest i zostanie wymyślone, zostało już wymyślone. Wprawdzie przejdzie w inną formę, ale sama potrzeba, motor napędowy rozwoju, jest dokładnie taka sama.” Jednocześnie zdaniem Skalskiej „jesteśmy w bardzo interesującym momencie, jeśli chodzi o społeczeństwo zachodnie. To czas wielkich zmian”.

Nakreślając obraz przyszłości Skalska akcentowała powrót do materiałów naturalnych oraz wagę rzeczy bardzo dobrych jakościowo, które będą służyć całym pokoleniom. „Szukamy jakości, która jest w materiale” – podkreślała. – „Jesteśmy zmęczeni produkcją przemysłową, gdzie wszystko jest podobne. Odchodzimy od materiałów sztucznych. Kiedyś były laminaty, teraz jest powrót do tego, co prawdziwe. To nowy trend – liczy się naturalny materiał i jakość rzemiosła”. W szerokim spektrum poruszanych przez prelegentkę tematów były m.in. te związane ze „srebrnym społeczeństwem”, „nową ekonomią”, „społeczeństwem sieciowym”, „glokalnością” oraz „zdrowiem”.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili gości na pokaz kuchni molekularnej wykonanej przez zespół Jeana Bosa – dyplomowanego Mistrza Kucharskiego Belgii i Francji, byłego szefa kuchni Króla Belgii oraz Ksiecia Monaco, twórcy Akademii Kuchni Molekularnej w Polsce. Każdy z przybyłych mógł spróbować m.in. mrożonych w ciekłym azocie pianek molekularnych, mięsa gotowanego w niskich temperaturach metodą Sous Vide, galaretek, różnych kawiorów i kapsułek molekularnych, a nawet dymiących drinków czy lodów z piwa.

Źródło: Baltic Wood

Więcej

Firma powiązana:

Baltic Wood

Telefon 13 444 75 00
www.balticwood.pl
marketing@balticwood.pl

Baltic Wood