Aktualności

Opoczno: Polskie łazienki na nowo

24.08.2016

Przedstawiamy wyniki konkursu marki Opoczno i serwisu homebook.pl "Łazienka na nowo". Czym się inspirują projektanci? Jakie są oczekiwania Polaków co do ich łazienek? Przekonaj się sam.

Właśnie zakończył się drugi etap konkursu „Łazienka na nowo”. Zadaniem architektów i projektantów wnętrz było przygotowanie wizualizacji łazienki wybranej spośród zdjęć przesłanych przez użytkowników serwisu Homebook.pl. Zgłoszone do pierwszego etapu konkursu pomieszczenia były często w opłakanym stanie, a ich opisy wskazywały na konieczność szybkiego remontu. Użytkownicy dodatkowo wskazywali styl, który ich najbardziej zainspirował. W tym celu mogli wybierać spośród aranżacji marki Opoczno.

Do drugiego etapu wytypowanych zostało 20 łazienek. Jak bardzo potrzebują remontu można zobaczyć tutaj. Projektanci przygotowali swoją wizję tych pomieszczeń, wykorzystując w nich produkty marki Opoczno. Wszystkie projekty były  inspirujące i pokazywały, jak ciekawie można zaaranżować łazienkową przestrzeń.

Po pełnych emocji obradach udało się wyłonić najciekawsze wizualizacje. Autorką zwycięskiego projektu została Anna Błaszak. Projekt idealnie spełniał wymagania opisane w zgłoszeniu. Rozkład sprzętów w projekcie zgadzał się z lokalizacją istniejących przyłączy a rozmieszczenie sprzętów było zgodne z zasadami ergonomii. Nie bez znaczenia była również artystyczna wizja samego wnętrza, jak i estetyka wizualizacji.

Projektantka wykorzystała kształt pomieszczenia do stworzenia zamykanej przestrzeni na składowanie, piecyk i pralkę, dzięki czemu wnętrze nie sprawia wrażenia przeładowanego. Drzwi przesuwne doskonale nadały się do małej przestrzeni, nie kolidując ze sprzętami, a dobór jasnego drewna, bieli ceramiki w zestawieniu z kontrastowymi czarno - białymi płytkami Pret-a-Porter Opoczno ocieplił i nadał pomieszczeniu spektakularnego, nowoczesnego charakteru. Umywalka Metropolitan marki Opoczno naprzeciwko wejścia stworzyła oś widokową a użycie lustra na całą szerokość ściany jeszcze bardziej powiększyło optycznie przestrzeń.

Laureat drugiego miejsca – Beata Królikowska z biura projektowego ARTIEGO Lublin zaproponowała łazienkę utrzymaną w szarościach z użyciem płytek z serii Light Marble marki Opoczno. Jury doceniło ponadczasowość projektu – podczas gdy moda na inne kolory przemija, szarości są niemal zawsze na topie. Poza tym, można ją urozmaicać dodatkami w innych kolorach, które możemy zmieniać w zależności od naszego nastroju czy obowiązującej mody.

Trzecią nagrodzoną aranżację, wykonaną przez WizualHome3D, wybrano ze względu na umiejętny mariaż klasycznego stylu płytek kolekcji Light Marble Opoczno z nowoczesnym, minimalistycznym designem ceramiki i mebli łazienkowych. Całkowicie klasyczne wnętrze w tym przypadku mogłoby się kojarzyć z czymś nudnym i przewidywalnym, przy nowoczesnym istniała obawa, że wyjdzie z mody w krótkim czasie. Zaproponowana aranżacja pogodziła oba style, a dodatki w postaci drewnianej półki i kosza, wprowadziły do wnętrza klimat przytulności.

Nagrodzone prace można obejrzeć tu. Nagrodą dla zwycięzcy jest wyjazd do Bolonii na zbliżające się Międzynarodowe Targi CERSAIE!

źródło i zdjęcie: Opoczno

Firma powiązana:

OPOCZNO

Telefon 44 755 33 03, 44 754 83 48
www.opoczno.eu

OPOCZNO