Aktualności

Saappur: Jak zrobić izotermę?

17.02.2016

Dobrym i sprawdzonym sposobem dostosowania nadwozia kontenerowego do przewozu produktów wrażliwych na temperaturę jest izolacja kontenera natryskową pianką poliuretanową.

Jest to dobry sposób w sytuacjach kiedy posiadamy już samochód z nadwoziem nieizolowanym i teraz chcemy dostosować go do przewozu np. wędlin albo owoców. Standardowe rozwiązania są niezwykle kosztowne związane z wymianą lub ociepleniem istniejącego nadwozia.

Ponieważ takie izolacje wykonuje się z płyt izolacyjnych, otrzymujemy produkt końcowy posiadający konsekwencję płyt, czyli mostki termiczne. Do takiej izotermy konieczny jest agregat chłodniczy z założenia drogi i kosztowny w eksploatacji (koszty paliwa). Dlatego dobrą alternatywą jest wykonanie izolacji istniejącego nadwozia warstwą pianki, tworzącej zamkniętą puszkę.

W zależności od grubości wykonanej warstwy izolacyjnej otrzymujemy izotermę o odpowiednim oporze cieplnym. Jeżeli wykonamy warstwę izolacji o grubości 6 cm, uzyskujemy izotermę w której przewożony ładunek nie zmieni znacząco temperatury własnej w przeciągu 12 godzin, niezależnie czy na zewnątrz panuje temperatura -20°C , czy +30°C.

Jeżeli przewóz ładunku odbywa się na stosunkowo krótkich odcinkach, przy niektórych towarach nie musimy montować kosztownego agregatu chłodniczego. Inną ważną zaletą tej technologii jest stosunkowo krótki czas realizacji usługi ocieplenia – od kilku godzin do 2-ch dni w przypadku skomplikowanego nadwozia . Ten krótki czasookres pozwala nie wyłączać pojazdu z ruchu.

Zapraszamy państwa do współpracy w zakresie ekspresowego i stosunkowo taniego wykonania nadwozia izotermicznego. Sposób realizacji – natrysk pianki poliuretanowej. Czas, miejsce i terminy realizacji należy wyprzedzająco zarezerwować.

źródło i zdjęcie: Saappur

Firma powiązana:

Saappur

Telefon 22 758 97 24
www.saappur.pl
biuro@saappur.pl

Saappur