Aktualności

Szkolenia z Dobroplastem

09.12.2015

Dla klienta liczy się jakość, cena i dobry kontakt ze sprzedawcą. Sprzedać okno i utrzymać się na rynku wcale nie jest łatwo.

Duża konkurencja sprawia, że klienci stają się coraz bardziej wymagający. To dobrze. Wymusza to na producentach stałe podnoszenie jakości swoich produktów, a na sprzedawcach dopasowanie się do zmieniających się potrzeb. Korzystają na tym wszyscy. Branża budowlana w Polsce korzysta z tych samych rozwiązań co inni producenci na świecie. A nasze wyroby w niczym nie ustępują produktom renomowanych, zachodnich firm. Często nawet to my zaczynamy wyznaczać nowe trendy, wskazywać kierunki rozwoju. Dlatego w tym procesie nie mogło zabraknąć szkoleń dla sprzedawców, którzy muszą być ekspertami i umieć opowiedzieć na każdą potrzebę i pytanie klienta.

Okno, czyli szyba plus rama
Wcale nie tak łatwo dzisiaj jest wyprodukować okno. To skomplikowany proces technologiczny, którego produktem końcowym jest szyba zamontowana w ramie. Z pozoru okna niewiele się różnią. Ale to tylko pozory. Mogą być wykonane z różnych komponentów, ich przenikalność cieplna również może być różna. Poza tym ważne jest, gdzie będą wstawione. Inne okna są kupowane do mieszkań w blokach, inne do domów jednorodzinnych. Wszystko to oczywiście wpływa na ich cenę. Musimy wyjść z założenia, że klient nie musi się znać na materiałach budowlanych, ale my – producenci i sprzedawcy – musimy być ekspertami. Tylko wtedy wyjdzie on zadowolony ze sklepu, a nasz produkt będzie służył przez wiele lat i spełni jego wymagania. Jak to zrobić?

Szkolenia, czyli droga do sukcesu
Drogą do tego celu są szkolenia. Organizujemy je regularnie dla wielu współpracujących z nami dystrybutorów. W zależności od potrzeb proponujemy dwa rodzaje szkoleń : techniki sprzedaży i wiedza o produktach. Oba są ważne, ale z zupełnie innych powodów. Pierwsze oczywiście pomaga w sprzedaży, zwiększeniu liczby klientów, większej rozpoznawalności na lokalnym rynku. Co oczywiście przekłada się na większy zysk dla dystrybutora. Drugie, równie ważne, jest związane z wiedzą o produktach, sposobie wytwarzania okien, ich cechach, odróżnieniu od konkurencji, a wreszcie o zaspokojeniu potrzeb klienta, który przychodzi tak naprawdę nie po szybę z ramą, ale po konkretny produkt, który odpowiada na jego potrzeby.

Bezpłatne, u klienta
Opracowaliśmy optymalny system, który pozwala nam szkolić w sposób ciągły pracowników naszej firmy oraz naszych partnerów handlowych. Szkolenia są przeprowadzane przez naszych trenerów wewnętrznych oraz trenerów z firmy UMRK. Mają oni duże doświadczenie w, a jednocześnie są na bieżąco z całym cyklem produkcyjnym i nowościami związanymi z wprowadzaniem nowych rozwiązań w zakresie naszych produktów. Szkolenia odbywają się w formie wykładów lub szkoleń w biurach - punktach sprzedaży. Bardzo często w czasie szkoleń trenerzy sami uczestnicząw rozmowach z klientami.. A po szkoleniu można do nich zawsze zadzwonić, jeśli są jakieś pytania dotyczące procesu sprzedaży lub produktu. Oczywiście wszystkie szkolenia są bezpłatne dla dystrybutorów

Przewaga nad konkurencją
Paradoksalnie cieszymy się, że mamy konkurencję. Nic bowiem tak nie wymusza rozwoju, jak ciągłe doskonalenie produktów. Wiemy, że nasze produkty muszą spełniać najwyższe normy, a jednocześnie odpowiadać na potrzeby klientów. To też jedna z korzyści, jaką odnośmy przez wprowadzenie systemu szkoleń. Mamy od razu informacje o tym, czego oczekują klienci, jak zmieniają się ich preferencje. To z kolei sprawia, że nasze firma jest jednym z liderów na rynku, a nasze okna są uważane za dobre jakościowo. Od tafli szkła przywiezionego do fabryki do oglądania przez nie pięknego widoku prowadzi bardzo długa droga: od projektu, poprzez wykonanie i dystrybucję. Aby wszystko zadziałało, wszyscy musimy się stale doskonalić i rozwijać..

Zostań naszym partnerem i weź udział w bezpłatnych szkoleniach!
Dobroplast Fabryka Okien Sp. Z o.o.
Stary Laskowiec 4
18-300 Zambrów
tel.: +48 86 276 35 00
fax: +48 85 674 32 55
e-mail: dobroplast@dobroplast.pl

źródło i zdjecie: Dobroplast