Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Technologia mycia wysokociśnieniowego Kärcher w służbie sztuki na całym świecie

Do tradycji firmy Kärcher należy działanie na rzecz światowego dziedzictwa kultury. Ponad 70 akcji czyszczenia, które objęły m.in. takie obiekty jak Statua Chrystusa w Rio de Janeiro czy Statua Wolności w Nowym Jorku naprawdę uwidoczniły różnicę! W 1998 Kolumnada Berniniego na Placu Św. Piotra w Rzymie została wyczyszczona nową technologią opracowaną na potrzeby obiektów zabytkowych.

Technologia mycia wysokociśnieniowego Kärcher w służbie sztuki na całym świecie
Kärcher Sp. z o.o. Domowe urządzenia czyszczące - wokół domu
www.kaercher.com
Kärcher Sp. z o.o. Domowe urządzenia czyszczące - wokół domu
www.kaercher.com
Dane kontaktowe:
801 811 234, 12 63 97 105
Stawowa 138-140, 31-346 Kraków

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Początek XXI wieku to m.in. akcja czyszczenia Kolosów Memnona w Luksorze! Rok 2005 to czyszczenie monumentalnych rzeźb - głów amerykańskich prezydentów w górach Dakoty - Mount Rushmore. Sprzęt Kärcher był używany do usuwania zanieczyszczeń olejowych z wybrzeża Bretanii we Francji po katastrofie Amoco Cadiz. Kiedy upadł Mur Berliński, Kärcher, wyczyścił również Bramę Brandenburską.

Do obiektów i budowli na całym świcie, które zostały włączone w akcje kompetencyjne firmy Kärcher dołączyły również obiekty hydrotechniczne tj. zapory wodne. We współpracy z artystą Klausem Dauvenem i lokalnymi władzami, międzynarodowa ekipa specjalistów Kärcher podjęła się zadania wyrysowania, przy pomocy technologii wysokociśnieniowej, murali wodnych na brudnych ścianach zapór wodnych. Klaus Dauven działa w przestrzeni publicznej od dłuższego czasu, używając głównie technologii mycia wysokociśnieniowego do produkcji murali m.in. na filarach mostów, w przejściach podziemnych czy ścianach ogrodów. Środowisko naturalne jest dla niego inspiracją jak również przedmiotem artystycznych  projektów.

Pierwszym obiektem, na którym przy pomocy technologii wysokociśnieniowej wykonano mural, była zapora wodna Oleftal w Hellenthal w niemieckich górach Eifel. Artysta Klaus Dauven zaprojektował grafikę “Wildlife Variations” przedstawiającą motywy zwierzęce. Mural powstał w 2008 r. ciągu dwóch tygodni i miał 282 m długości oraz 59 m szerokości.  Klaus Dauven motyw zwierzęcy wykorzystał świadomie tłumacząc, iż idealnie współgra z otaczającą przyrodą parku i jeziora.

Kolejnym celem okazała się japońska zapora wodna Matsudagawa niedaleko miasta Ashikaga. Do współpracy ponownie został zaproszony artysta Klaus Dauven. W tym procesie przy pomocy dysz wysokociśnieniowych wykonano zarys kwiatów „Hanazakari” z 12-letniej warstwy brudu na ścianie. Przy pomocy lin i platform wspinaczkowych oraz sprzętu wysokociśnieniowego – 4 urządzeń HD 1050 B, specjaliści byli w stanie usunąć brud i wykonać grafikę o długości 228 m i szerokości 56 m.

W 2012 roku po raz kolejny ruszył międzynarodowy projekt artystyczny, tym razem artysta Klaus Dauven wraz z zespołem koreańsko-niemieckim stworzył na ścianach zapory Chungiu w Korei Południowej, grafikę tygrysa „Horang-ee”. Zapora Chungiu znajduje się ok. 100 km od Seulu. Zapora powstała w 1985 r. na zbiorniku zaopatrującym w wodę, miasto oraz region. Grafika tygrysa długa na 447 m i szeroka na 98 m, podobnie jak pozostałe projekty artystyczne została wyryta przy pomocy urządzeń wysokociśnieniowych, które bez udziału środków chemicznych musiały poradzić sobie z usunięciem materii organicznej np. mchów, alg czy porostów. W celu przeniesienia rzutu projektu artysty na ścianę zapory, zastosowano technologie laserową. Ponad 1 300 punktów zostało naniesionych na ścianę zapory by w następstwie stworzyć grafikę metodą „łączenia kropek”.

Firma Kärcher funkcjonuje zgodnie z założeniami Corporate Social Responsibility, "zgodnie z którą przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełnienia wymogów formalnych i prawnych, ale oprócz tego zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, czyli dobrowolne zaangażowanie" (Green Paper 2001). 

źródło i zdjęcia: Kärcher